سبد خرید

مجموع
0.00 $
تعداد کل
0

نقره چیست؟

نقره فلزی گرانبها، نرم و سفید با سطحی براق است. این فلز شکل‌پذیرترین و قابل انعطاف‌ترین فلز موجود است. همین ویژگی باعث می‌شود که به شکل سیم‌های باریک و ورقه‌های نازک درآید. نقره دو خاصیت منحصربه‌فرد دیگر نیز دارد. بهترین رسانای گرما و برق است. همچنین نور را به خوبی منعکس می‌کند.

تاریخچه استخراج نقره

اولین شواهد استخراج نقره به 3000 سال قبل از میلاد‌، در ترکیه و یونان برمی‌گردد. مردم باستان (کلدانی‌ها‌، که در جنوب عراق فعلی زندگی می‌کردند) حتی شیوه تصفیه آن (فرآیند کوپلاسیون ) را نیز اختراع کردند.

نقره به طور کلی در سنگ معدن سرب‌، سنگ معدن مس و سنگ معدن آرسنید کبالت یافت می‌شود و همچنین در طبیعت اغلب با طلا همراه است.

معادن نقره در  جهان

بزرگترین تولیدکنندگان نقره در جهان مکزیک‌، پرو‌، ایالات متحده‌، کانادا‌، لهستان‌، شیلی و استرالیا هستند. در ایالات متحده‌، نقره در حدود 76 معدن در 16 ایالت تولید می‌شود. بزرگترین تولیدکنندگان ایالت نوادا‌، آیداهو و آریزونا هستند. این سه ایالت حدود دو سوم کل نقره استخراج شده در ایالات متحده را تشکیل می‌دهند.

خواص نقره

نقره یک فلز بسیار غیرفعال است. در شرایط عادی با اکسیژن هوا واکنش نشان نمی‌دهد. با این حال‌، ترکیبات آن به آرامی با ترکیبات گوگردی موجود در هوا واکنش نشان می‌دهند. محصول این واکنش سولفید نقره (Ag 2 S) است که یک ترکیب سیاه است. لکه‌ای که به مرور روی ظروف نقره و سایر اشیا-روکش نقره ایجاد می‌شود همان سولفید نقره است.

نقره خاصیت ضد میکروبی دارد اما این ویژگی آن را گزینه مناسبی برای داروهای خانگی نمی‌کند. برخی از تبلیغ‌کنندگان اینترنتی محلول نقره کلوئیدی را برای درمان برخی از بیماری‌ها مانند عفونت، سرطان و... می‌فروشند‌، اما نوشیدن این ماده عوارض جانبی عجیبی دارد. جدی ترین خطر سلامتی مرتبط با مصرف این ماده، خطر ابتلا به آرگیریا است. آرگیریا نوعی بیماری است که باعث خاکستری یا آبی‌شدن پوست می‌شود و معمولاً دائمی است. این اتفاق زمانی می‌افتد که ذرات نقره روی رنگدانه‌سازی سلول تأثیر می‌گذارد.

کاربردهای نقره

 

  • عکاسی

عمده استفاده از نقره به صورت ذخیره شمش نقره و سکه بوده است. با این حال‌، در دهه 1960‌، تقاضا برای نقره برای اهداف صنعتی‌، به ویژه صنعت عکاسی‌، از کل تولید جهانی سالانه بیشتر شد. در اوایل قرن بیست‌ویکم‌، به دلیل پیدایش دوربین‌های دیجیتال  کاربرد نقره در عکاسی کاهش یافت

  • تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی

دومین کاربرد مهم نقره در تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی است. حدود 20 درصد از کل نقره تولید شده برای این منظور استفاده می‌شود. نقره در واقع مطلوب‌ترین فلز برای تجهیزات الکتریکی است. جریان برق از طریق نقره به راحتی انتقال می‌یابد. با این وجود در بیشتر موارد از فلزاتی مانند مس یا آلومینیوم به دلیل قیمت کمتر استفاده می‌شود.

  • سکه، جواهرات و کارهای هنری

نقره همانند طلا و پلاتین یکی از فلزات گرانبها است. به دلیل رنگ سفید درخشان‌، قابلیت انعطاف‌پذیری‌، شکل‌پذیری و مقاومت در برابر اکسیداسیون جوی‌، مدت‌هاست که از نقره در ساخت سکه‌، زیورآلات و جواهرات استفاده می‌شود.

نقره خالص برای محصولاتی مانند جواهرات و ظروف خیلی نرم است‌، بنابراین بهترین چنگال‌‌ها و چاقوهای نقره به احتمال زیاد نقره استرلینگ هستند‌، آلیاژی از 92.5 درصد نقره و 7.5 درصد مس (البته بعضی اوقات از فلزات دیگر نیز استفاده می‌شود). از نقره در برخی از وسایل الکترونیکی و باتری نیز استفاده می‌شود. طبق یافته‌های انجمن سلطنتی شیمی (RSC)‌، از آنجا که این فلز دارای خواص ضد میکروبی است‌، می‌توان نانوذرات نقره را در لباس قرار داد تا از تجمع باکتری‌‌های ناشی از عرق جلوگیری کند.

حدود 10 درصد از نقره تولید شده در ایالات متحده در سکه‌، جواهرات و کارهای هنری استفاده می‌شود. یکی از روش‌های استفاده از نقره در آلیاژهای طلا است. طلا فلز مطلوبی برای سکه و جواهرات است. اما فرم خالص آن بسیار نرم است. افزودن نقره به طلا‌، آلیاژی ایجاد می‌کند که بسیار مقاوم و ماندگارتر است. بیشتر اشیای طلای امروزه در واقع آلیاژهایی از  نقره و طلا هستند.

  • آمالگام‌های دندانی

تقریباً یک‌پنجم کل نقره تولید شده در محصولات متنوع دیگری نظیر آمالگام‌های دندانی استفاده می‌شود. آمالگام آلیاژی است که در آن جیوه یکی از فلزات مورد استفاده است. آمالگام‌های نقره برای پر کردن دندان‌های پوسیده استفاده می‌شوند. این ماده غیرسمی است و به راحتی با مواد دیگر واکنش نشان نمی‌دهند.

  • کاتالیزور

نقره  به دلیل توانایی منحصربه‌فرد خود در تبدیل اتیلن به اتیلن اکسید‌، که پیش ماده بسیاری از ترکیبات آلی است‌، به عنوان یک کاتالیزور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

علاوه بر موارد ذکرشده  از نقره در تولید سلول‌های فتوولتائیک، باتری‌های با عمر طولانی بالا، مدارهای چاپی و صفحه کلیدهای رایانه و... استفاده می‌شود

مزایای جواهرات نقره چیست؟

نقره مزایای قابل توجهی برای سلامتی دارد که قرن‌‌ها در سراسر فرهنگ‌‌ها استفاده می‌شده است. نقره سابقه اثبات شده‌ای به عنوان یک ماده ضد میکروبی قدرتمند در مبارزه با عفونت‌‌ها و کمک به پیشگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا‌، ترمیم زخم و موارد دیگر دارد.

همچنین به تنظیم حرارت داخلی و گردش خون کمک می‌کند. بسیاری از افراد گزارش کرده‌اند که سطح انرژی و خلق و خوی‌شان پس از پوشیدن نقره بهبود یافته است‌، ، نقره گردش خون و تعادل کلی دمای بدن را بهبود بخشد و به حفظ ایمنی بدن کمک کند.

نقره سابقه طولانی در آنتی بیوتیک دارد‌، خیلی از افراد برای جلوگیری از عفونت‌، علائم سرماخوردگی / آنفولانزا و هر ویروس‌، باکتری و غیره از جواهرات نقره استفاده می‌کنند. این مزیت یکی از دلایل انتخاب آن در نزد بسیاری از تولید کنندگان برای ساختن وسایل و ابزار پزشکی از نقره است.

به نظر می‌رسد نقره رگ‌های خونی ما را ارتجاعی نگه می‌دارد‌. امری که باعث می‌شود در تشکیل و ترمیم استخوان و همچنین نگهداری و ترمیم پوست نقش داشته باشد.

در آخر اینکه‌، نقره یک مزیت مستقیم ملموس در کمک به ما برای پرهیز از مواد بالقوه سمی دارد. نقره هنگام مواجهه با بسیاری از مواد شیمیایی مسموم کننده واکنش نشان می‌دهد و رنگ می‌گیرد. به عنوان مثال‌، اگر زیورآلات نقره ای شما هنگام پوشیدن بیش از حد طولانی به رنگ آبی در می‌آید‌، ممکن است نشان دهنده وجود سطوح بالای سدیم در بدن شما باشد. نقره ای آبی به شما یادآوری می‌کند که میان وعده‌های شور را کاهش دهید.

حتی برخی از افراد برای بهره‌مندی از فواید نقره روی سلامتی، کاربردی فراتر از جواهرات از آن دارند. به عنوان مثال‌، برای داشتن خواب راحت چشم بند نقره‌ای می‌زنند یا به هنگام تایپ‌کردن از دستکش‌های نقره‌ای استفاده می‌کنند تا مانع از انتقال سیگنال‌های الکترونیکی به بدن شوند.

محققان دانشگاه ساوتهمپتون همچنین ثابت کرده‌اند که استفاده از یک نوع خاص از انگشتر نقره می‌تواند به کاهش برخی از علائم آرتروز در دست کمک کند.

نتایج این مطالعه نشان داد که استفاده از این آتل‌های نقره‌ای مخصوص طراحی شده علاوه بر جلوگیری از افزایش فشار خون در مفاصل انگشت کسانی که از آرتریت روماتوئید رنج می‌برند‌،  به کاهش درد نیز کمک می‌کند. محققان دریافتند که پوشیدن این قطعات جواهرات نقره‌ای به بازیابی ثبات و دامنه حرکت در مفاصل ملتهب نیز کمک می‌کند.

نکته آخر

از زمان‌های بسیار قدیم، بشر به دنبال کشف خواص درمانی در سنگ‌های قیمتی و مواد معدنی بوده است. با یک جستجوی ساده در گوگل نتایج بی‌شماری در مورد مزایای سلامتی نقره، طلا و سایر فلزات گرانبها به دست خواهید آورد. چه به مزایای گزارش شده درخصوص نقره اعتقاد داشته باشید یا صرفاً از ظاهر نقره لذت ببرید نمی‌توان انکار کرد که پوشیدن جواهرات نقره به طور بالقوه یک روش زیباپسندانه برای آرامش است. ذهنتان را آرام می‌کند و بهزیستی کلی شما را افزایش دهید. به شما پیشنهاد می‌کنیم از جواهرات نقره‌ای استفاده کنید تا از مزایای استفاده از دستبند نقره، گردنبند، انگشتر، گوشواره و موارد دیگر بهره‌مند شوید.

Product Categories :

عموم کامل